Apple AR versus Google Tango

Virtuální realita je pojem, který nezaznívá poprvé. I přes to se tomuto tématu stále věnují přední vývojáři moderních technologií, neustále pracují na inovacích a využívají jeho potenciálu. Je jasné, že Apple dokáže tuto příležitost popadnout tak, jako nikdo jiný, jako nám to ukázal na příkladech jako je identifikace otiskem prstu nebo bezkontaktní platba. Oboje už dnes používáme naprosto běžně, ačkoliv se tyto záležitosti rozšířily nejprve z Japonska postupně do celého světa. Jaká překvapení na nás chystají tentokrát?
 virtuální realita
Seznamte se s nejnovější Applem vymazlenou technologií – vylepšenou realitou, složenou z vizuálních digitálních dat spojených s živým přenosem prostředí. S touto myšlenkou už si Microsoft, Google a mnoho dalších pohrává už dlouho, ovšem určitě ne způsobem, jakým na ni pohlíží Apple. Už podle náznaku, které objevujeme v novém ARKit v pro iOS 11 je jasné, že naplno využitou virtuální realitu nám všem přinese mnohem rychleji a kvalitněji, než by to udělal kdokoliv jiný.
 
Rozdíl mezi pojetím Applu a ostatních
 
Největší problém vylepšené reality je její samotný účel – praktické využití. Její nejzákladnější podobu můžeme mít každý na svém mobilu, ta ale sama o sobě není příliš přesvědčivá. Pokud hledáme sofistikovanější řešení, máme k dispozici projekt Google Tango, pro který ale s sebou potřebujeme tahat zatraceně silný tabletofon, abychom ho vůbec rozjeli. Rozdíl v porovnání s Applem je zejména ten, že se snaží dostat své technologie do pohodlí našeho mobilu.
 
ARKit dokáže pomocí vašeho iPhonu rozpoznat vzdálenost. Jistě, několika-jádrový procesor lepšího iPhonu by základní vzdálenost zvládl i bez toho a mnoho aplikací už se o to v minulosti pokoušelo, skrz tuto ale ani nepoznáte, že sledujete mobil. Pomocí AR tohoto dosáhl i Google Tango, dokonce s mnohem intuitivnějšími metodami. S telefonem, který umí využít trojrozměrnou technologii, je přesné měření vzdálenosti mnohem jednodušší a umí vytvořit elegantně přesvědčivý hologram promítnutý do vize reality. Cíl Applu, aby toto překonal, je prostý – umožnit technologii převést na obyčejné mobily pouze za podmínky vlastnit aktuální verzi, zatímco Google vyžaduje speciální hardware. Craig Federighi na minulé konferenci WWDC prohlásil, že ARKit je největší AR platformou na světě a vypadá to, že měl pravdu.
 
Největší chybou Google Tango je, že se příliš zaměřuje na budoucnost, zatímco Apple AR patří do přítomnosti. Do vydání nového iPhonu zbývají tři měsíce, což je zároveň čas ukončení vývoje iOS 11. To znamená, že v tomto okamžiku hlavní partneři Applu v oblasti vývoje aplikací vypustí na svět nespočet programů s podporou AR, se kterými si budou lidé moci hrát. Přesně tímto způsobem se technologie zpřístupní všem – od obyčejných hráčů Pokémon Go až po zapálené domácí kutily, kteří si zrovna zařizují nábytek v obýváku.
 rozšířená realita
Pro lidi, kteří se o drobné změny ve vývoji typů mobilních zařízení příliš nezajímají, bylo vždycky hlavním indikátorem pro výběr vlastního mobilu, co který umí jinak, než ty ostatní a jak zvládá základní funkce. iPhone má v tomto ohledu mnohem větší výhody, než zařízení Google Tango a jeho operační systém iOS 11 náskok před svými Android rivaly. Apple opět přináší novou technologii všem lidem bez rozdílu, jak se zdá.