Nezačni shánět zákazníka dříve, než si ujasníš, jakého zákazníka sháníš

Pro nás je zákazník člověk u nás nakupující, v tom se však mýlíme, jelikož zákazník je i každý kdo u nás už nakupoval, ale hlavně i ten, kdo by potencionálně mohl něco nakoupit jednou, nebo se stát vaším věrným zákazníkem.
Prostě a jednoduše musíte zjistit o svém výrobku všechno, a to nejlépe z více rozdílných zdrojů a podle toho si zacílit zákazníky, které budete chtít zaujmout.
nápis na zdi

Až budete hledat, soustřeďte se na logický postup tak, aby vaše práce mělo co nejvyšší výpovědní hodnotu:

–          Zjistěte si, kdo váš výrobek kupuje a hlavně proč, zkrátka si identifikujte zákazníky
–          Jaké mají zákazníci problémy při nakupování a jak vlastně takový proces nákupu probíhá
–          Důležité je určitě zjistit si co se od vašeho výrobku očekává a co jepreferováno
–          jak jsou zákazníci spokojeni a co to vlastně nakupují
–          jak vypadá rozhodovací proces zákazníka při výběru z několika možností

Takové věci se lépe píší, než dělají, protože v celém tomto jinak dokonale vymyšleném systému je několik problémů, které je třeba překonat:

1.       Málokdo vám řekne pravdu do očí
2.       Lidé strašlivě neradi odpovídají na otázky
3.       Nikdo nechce být otravován dotazován, vyplňováním dotazníků
4.       Musíte vytvořit systém zpracovávání a vyhodnocování přijatých informací tak, aby celá hra na zpětnou vazbu měla nějaký smysl, a hlavně hodnototvorný výsledek.
5.       Musíte se naučit přijímat kritiku
6.       Musíte být odhodláni do základu změnit přístup své firmy k zákazníkovi
on-line prodej

Tam kde se setkává nabídka s poptávkou se vytváří vztahy

To je pro vás důležité, jelikož pokud systém dotazování vytvoříte dobře, pak budou zákazníci přirozeně vnímat, že o ně máte zájem a reagujete na jejich přání co nejpříznivěji to lze. Mnoho lidí se raději setká s lidským nežli systémovým přístupem. Toto všechno však bude na vás a vaši firmu klást veliké nároky ohledně řízení a řízení změn.
Je důležité naučit se přijímat odmítnutí, chválu, kritiku, nebo cokoli jiného tak, abyste z toho získali informace potřebné pro rozkvět vaší firmy.