„Pokecáme“ na síti?

Internetové komunikační služby se s dostupností mobilních dat v chytrých telefonech rozrůstají dříve nepředstavitelným tempem. Chatují spolu nejen teenageři, ale i děti po prvním roce povinné školní docházky. Skype si umí běžně zapnout aktivní důchodci a firmy pro komunikaci se zákazníky využívají celou řadu těchto služeb.
výměna informací
Doposud byla největší slabinou těchto služeb poměrně snadná možnost zneužití jejích služeb stejně jako dat, která přes ně procházejí. Pod tlakem evropských regulativ dochází ke změně a poskytovatelé musí mít svá data a přístupy k nim zabezpečené. Zároveň mají povinnost ihned hlásit případné datové úniky. Tím by se měla zvýšit ochrana samotných uživatelů.
 rozhraní whatsapp

WhatsApp a Facebook Messenger vs. Skype

Skype si dlouhou dobu udržoval výsadní místo ve zprostředkování telefonních hovorů přes internet. Dodnes ho řada uživatelů má nainstalovaný ve svých laptopech a PC. Ti co ho byli zvyklí používat Skype pro hovory, si ho nahrávají i do chytrých telefonů a udržují, někdy spíše uchovávají tak své kontakty.
Podobně byl Facebook Messenger od počátku spojen se sociální sítí Facebook a díky ní se rozšířil. Ze stejného zdroje však vzešlo i WhatsApp a díky podpoře iOS i Androidu se rozšířilo takřka lavinovitě. Statisticky WhatsApp poráží všechny své soupeře v oboru internetových komunikačních služeb jak do počtu uživatelů, tak do počtu poslaných zpráv. Vždyť ji využívá více než miliarda lidí na celé planetě.
V čem je WhatsApp jiné?Z pohledu vlastností má mírně vyšší jazykovou podporu než ostatní služby a zároveň tak jako ony je dostupné na App Store, Windows Phone a Google Play, takže má potenciál dostat se k většině uživatelů. Navíc ho lze používat i bez SIM karty, zabrání příchodu nevyžádaných zpráv a lze přes něj poslat většinu datových, obrázkových i hudebních souborů. Z pohledu funkčnosti a využití v běžném denním životě je pro většinu uživatelů jasnou volbou.
sociální média
Naopak k Facebook Messengeru se často přiklání firmy, protože nabízí business platformu. Hodí se k oslovování zákazníků i jako pomocník v zákaznickém servisu. Jeho nepřehlédnutelnou výhodou je právě spojení s Facebookem jako takovým a možnosti využití dalších služeb této sítě. Skype by se dalo říci, že trošku zaspal dobu, kterou se teď snaží dohnat například integrací přímo do Windows 10.